• ۰۹۲۱۶۱۶۶۰۶۲
  • تهران، تقاطع خیابان پاسداران و دولت پلاک 1، طبقه 1، واحد
  • همه روزه شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی

هزینه حدودی عمل بای پس معده

  • خانه
  • جزییات دانستنیهای جراحی
 هزینه حدودی عمل بای پس معده

اگر میخواهید در مدتی کوتاه به وزن ایده‌آل خود برسید لازم است با عمل بای پس معده آشنا شوید. عمل بای پس معده روشی نوین و جدید برای لاغری که غیر قابل برگشت است که در مدتی بسیار اندک محبوبیت جهانی پیدا کرد. سریعترین عمل جراحی شناخته شده در جهان که در طی مدت ۲سال می توانید ۶۰٪ کاهش وزن داشته باشید بدون کمترین عوارض جانبی و حتی درمان دیگر بیماری هایی که با چاقی مرتبط هستند.

هزینه عمل بای پس معده به عوامل بسیاری بستگی دارد که شامل هزینه آزمایشات قبل از عمل، جراح، بیمارستان بستری شده اید و بیمه که تحت پوشش آن هستید. عمل بای پس معده دارای فواید بسیاری است که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم. اگر از چاقی بیش از حد رنج می برید  حتما با دکترعصاره که با تجربه ترین دکتر در زمینه عمل های لاغری هستند در ارتباط باشید.

 میدانستید با عمل بای پس معده اشتهایتان هم کم می شود؟

 در عمل بای پس معده جراح با کوتاه سازی مسیر عبور غذا فرایند هضم غذا و دفع را بسیار سریعتر می کند که این عمل موجب کاهش جذب مواد غذایی و نرسیدن بخشی از ویتامین ها به بدن می‌شود که منجر به کاهش چشمگیر وزن در مدتی کوتاه خواهد شد. وقتی معده کوچک شود اشتهایتان نیز کم خواهد شد. اگر بعد از انجام این عمل رژیم غذایی مناسب داشته باشید  و به طور منظم ورزش کنید دیگر وزنتان برنخواهد گشت.

هزینه عمل بای پس معده بسیار کمتر از دیگر روش های لاغری  است!

هزینه عمل بای پس معده بستگی به عوامل زیادی دارد که در اینجا به آن خواهیم پرداخت. این هزینه شامل مشاوره های پزشکی قبل عمل، آزمایشات قبل عمل، آندوسکوپی، سونوگرافی، هزینه بیمارستان، هزینه مراقبت های بعد عمل است که این هزینه ها با توجه به بیمه ای که تحت پوشش آن هستید می تواند متفاوت باشد.

هزینه عمل بای پس معده با بیمه تامین اجتماعی و دیگر بیمه های موجود چقدر است؟

برای بیشتر موسسات بیمه های موجود باید قبل از عمل تاییدیه بگیرید. برای گرفتن تاییدیه باید شاخص توده بدنتان بیشتر از ۴۰ باشد. اگر هم بیماری دیابت داشته باشید نیز مشمول دریافت این تاییدیه خواهید بود. در بیمه های تکمیلی هر چقدر سقف بیمه شما بیشتر باشد و بیمه مبلغ بیشتری از هزینه عمل بای پس معده شما را پرداخت خواهدکرد. در بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی باید فاکتور ارائه دهید و تاییدیه بی ام آی قبل از عمل و مدارک بیمارستان را ارائه دهید.

در بیمه  نیروهای مسلح هزینه عمل با دریافت تاییدیه از پزشک معتمد بیمه قابل دریافت خواهد بود. این بیمه حدود ۷۰٪ هزینه عمل بای پس معده را بعد از عمل به بیمار پرداخت می‌کند. به طور کلی هزینه عمل بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان خواهدبود.

هزینه عمل بای پس معده

انواع عمل بای پس معده و انجام روش های مختلف آن

این عمل به چندین روش انجام خواهد شد که دکتر معالج با توجه به شرایط بیمار روش مناسب را انتخاب می‌کند. این عمل هم به صورت جراحی باز و هم به صورت جراحی لاپاراسکوپی که با استفاده از دستگاه هایی مخصوص برش هایی کوچک روی شکم ایجاد می‌کنند.

انواع عمل بای پس معده

در ادامه به بررسی و توضیح انواع عمل بای پس معده می پردازیم.

بای پس کلاسیک

عمل بای پس کلاسیک در واقع حذف بخشی از معده و روده در این روش که بعد معده کوچک شده به روده وصل می شود. یکی از بهترین روش‌ها بدون بازگشت چاقی است‌.

مینی بای پس

عمل مینی بای پس مشابه عمل بای پس معده و اسلیو معده است که در این روش برشی بلند در معده ایجاد می‌شود که با یک اتصال به روده وصل خواهد شد.

ساسی بای پس

این نوع عمل، ترکیبی از عمل بای پس معده و اسلیو معده است، ابتدا عمل اسلیو معده انجام می گیرد سپس بخش اسلیو شده به روده وصل خواهد شد. این عمل تاثیر بسزایی روی دیابت نوع ۲، کلسترول و فشار خون دارد.

ساسج بای پس

عمل ساسج بای پس روش هم ترکیبی از عمل بای پس معده و اسلیو معده است که به روش لاپاراسکوپی است. ابتدا عمل اسلیو معده انجام خواهد شد سپس بخشی از روده به بخش اسلیو شده متصل میشود که فقط ۳۰٪ مواد غذایی وارد آن خواهد شد که به جذب بهتر ویتامین ها کمک می کند و ۷۰٪ دیگر زود به روده بزرگ می رود و دفع خواهد شد‌. این عمل عوارض کمتری دارد اما به نسبت زمان جراحی بیشتر نیاز دارد و هزینه عمل ساسج بای پس معده بیشتر خواهد بود.

باید و نباید های بعد از عمل بای پس معده

 قبل از عمل فرد باید بصورت ناشتا باشد

 بعد از عمل باید  از خوردن غذاهای جامد پرهیز کند و مایعات مصرف کند

مصرف مرتب مکمل های آهن، ویتامین و مواد معدنی

 مصرف نوشیدنی های پروتئینی

راه رفتن به طوری که موجب خستگی و درد نشود

نوشیدن آب کافی

استراحت و خواب کافی

خودداری از برداشتن اجسام سنگین وزن

 پرهیز از فعالیت های سنگین

پرهیز از غذاهای پر چرب و نوشابه های گازدار

افزایش چشمگیر بارداری پس از انجام عمل بای پس معده!

چاقی فقط یک مشکل وزن نیست بلکه یک بیماری است که کل بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد. از مزایای عمل بای پس معده می توان به افزایش احتمال بارداری پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب اشاره کرد که به دلیل چاقی بیش از حد امکان بارداری را کاهش داده بود و درمان بیماری های دیگر که با چاقی مرتبط هستند از جمله:

آسم

سرطان

فشارخون بالا

کلسترول بالا

رفلاکس معده به مری

دیابت نوع ۲

سکته

آپنه انسدادی خواب

کمر درد و زانو درد ناشی از چاقی

با از دست دادن وزن اضافی بیشتر مشکلات مرتبط با آن هم از بین خواهد رفت‌.

مشکلات بعد از عمل بای پس معده که باید آنها را جدی بگیرید!

اگر نکاتی که پزشک معالج تان گفته را رعایت نکنید پس از عمل ممکن است به چنین مشکلاتی بر بخورید  که عبارتند از:

عفونت

سؤ تغذیه

سنگ کیسه صفرا

قند خون پایین

اسهال و استفراغ و حالت تهوع

نشتی و زخم در دستگاه گوارش یا حتی سوراخ شدن معده

خون ریزی بیش از حد

لخته شدن خون

انسداد روده

آناستوموز

مشکلات ریوی و تنفسی

در صورت مشاهده هر یک از موارد فوق به پزشک مراجعه کنید.

آیا احتمال ریزش مو بعد از عمل بای پس معده حقیقت دارد؟

عمل بای پس معده همانند دیگر عمل های لاغری چون به یکباره بدن ویتامین و مواد مغذی خود را از دست می دهد این امکان وجود دارد که فرد به ریزش مو دچار شود برای مقابله با این مشکل بعد از عمل باید از مکمل های غذایی و انواع ویتامین ها استفاده کنید.

 سخن آخر

با عمل بای پس معده از چاقی مفرط راحت شوید و به وزن ایده‌آل خود برسید. پس فرصت را از دست ندهید و برای مشاوره با دکترعصاره از طریق لینک مربوطه با ما در ارتباط باشید تا بهترین روش جراحی و کمترین هزینه عمل بای پس معده و بدون عوارض خاص و کاهش وزن چشمگیر و دائمی تجربه کنید.

«ممنون که با ما تا پایان این مقاله همراه بودید»