• ۰۹۲۱۶۱۶۶۰۶۲
  • تهران، تقاطع خیابان پاسداران و دولت پلاک 1، طبقه 1، واحد
  • همه روزه شنبه تا پنجشنبه با تعیین وقت قبلی

آیا بیمه هزینه عمل بای پس معده را متقبل می شود؟

  • خانه
  • جزییات دانستنیهای جراحی
آیا بیمه هزینه عمل بای پس معده را متقبل می شود؟

یکی از متداول‌ترین عمل‌های جراحی جهت کاهش وزن، عمل بای پس معده است. در این عمل یک کیسه کوچک از معده ایجاد شده و سپس این کیسه مستقیما به روده کوچک متصل می‌گردد. این عمل خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند رفلاکس اسید به مری، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، آپنه انسدادی خواب، دیابت نوع دو، سکته، سرطان و ناباروری را کاهش می‌دهد. در این مقاله هزینه عمل بای پس معده و شرایط بیمه برای این عمل جراحی را بیان خواهیم کرد.

هزینه عمل بای پس معده

هزینه عمل بای پس معده به شرایط مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • بیمه تحت پوشش فرد
  • نوع بیمارستان و محلی که عمل جراحی در آن انجام می‌گیرد.
  • دستمزد جراح
  • هزینه آزمایشات قبل از عمل
  • هزینه آزمایشات و داروهایی که پس از عمل نیاز است.

هزینه عمل بای پس معده

BMI معادل 40

امروزه برای اینکه بیماران جهت انجام عمل جراحی بای پس معده با روش‌های جراحی باز و لاپاراسکوپی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند باید توده بدنی یا همان BMI معادل 40 داشته باشند. افرادی که به دیابت مبتلا هستند این میزان برای آن‌ها متفاوت خواهد بود و از مقدار 35 به بالا مورد قبول می‌باشد. بیمه‌های تکمیلی که امروزه مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند بسیار گسترده هستند و هنگام مواجهه با چنین شرایطی براساس عملکرد و سطح پوشش آن‌ها به صورت‌های مختلفی عمل خواهند کرد. اما در حالت کلی دستورالعمل‌های بیمه‌ها به طور مرتب در حال تغییر هستند به همین دلیل برای آگاهی از میزان پوشش بیمه باید قبل از عمل از مسئول بیمه بیمارستان جزییات کامل را پرسید. با این حال تمام هزینه‌ها که توسط مشاوران گفته می‌شود تقریبی است زیرا این هزینه‌ها به عوامل مختلفی مانند بستری در اتاق‌های خصوصی، کاهش یا افزایش طول مدت بستری و غیره بستگی دارد. در ادامه شرایط بیمه‌های تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی و بیمه نیروهای مسلح در رابطه با هزینه عمل بای پس معده توضیح داده می‌شود:

بیمه تامین اجتماعی

هزینه عمل بای پس معده توسط بیمه تامین اجتماعی در مراکز تامین اجتماعی، بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی تقبل می‌شود. در بیمارستان خصوصی، بیمه تامین اجتماعی تنها قسمتی از هزینه این عمل و تجهیزات آن را برعهده می‌گیرد و به شرط زیر و بعد از عمل آن را پرداخت می‌کند:

  • داشتن تاییدیه BMI قبل از عمل
  • ارائه مدارک بیمارستان
  • ارائه نمودن فاکتور رسمی به نام بیمار از شرکت‌های معتبر

مابقی هزینه‌ها باید با نرخ روز و آزاد توسط خود بیمار پرداخت گردد. هزینه‌هایی که بیمه تقبل می‌کند شامل 12 میلیون تومان هزینه عمل جراحی است که توسط بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه تکمیلی

هزینه عمل بای پس معده توسط بیمه‌های تکمیلی با توجه به دو موردی که در ادامه بیان می‌گردد در قرارداد شما با بیمه پرداخت می‌شود:

  • سقف بیمه
  • فرانشیز (درصدی که شما باید بپردازید) بیمه

هر اندازه سقف بیمه تکمیلی شما بیشتر و درصد فرانشیز پایین‌تر باشد، مقدار نهایی هزینه عمل شما کمتر خواهد شد. در کنار بیمه تکمیلی، شما می‌توانید درصدی از مبلغ پرداخت شده برای هزینه عمل را نیز از بیمه پایه که شامل تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا سلامت می‌شود، دریافت نمایید.

بیمه نیروهای مسلح

باید بدانید که بیمه نیروهای مسلح در رابطه با پرداخت هزینه عمل معده توسط شرکت‌های بیمه‌ای، هم بیمه پایه و هم بیمه تکمیلی محسوب می‌شود. هزینه این عمل با بیمه نیروهای مسلح در صورتی پرداخت خواهد شد که شما از پزشک معتمد آنجا قبل از عمل تاییدیه دریافت کرده باشید. شخصی که تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار دارد می‌تواند از هزینه‌های عمل معده و بستری حدود 70 درصد و همچنین از هزینه تجهیزات این عمل حدود 60 درصد را پس از عمل از بیمه دریافت کند.

روش‌های پرداخت هزینه عمل بای پس معده توسط بیمه

در حالت اول قرارداد مستقیما با بیمارستانی بسته می‌شود که پزشک معالج در آن بیمارستان حضور دارد. در چنین شرایطی بیمار به طور مستقیم دستور بستری را از پزشک خود دریافت می‌کند و با مراجعه به سازمان بیمه، برای بستری نامه‌ای را به عنوان معرفی‌نامه می‌گیرد. در این شرایط بیمار تنها میزان فرانشیز را پرداخت خواهد کرد.

در حالت دوم قرارداد به صورت غیرمستقیم با بیمارستانی بسته می‌شود که پزشک معالج در آن بیمارستان کار می‌کند. در این شرایط سازمانی که بیمار خود را به وسیله آن بیمه کرده به فرد اطمینان می‌دهد که با ارائه نمودن مدارک لازم هزینه‌های عمل را در حد سقف پوشش و فرانشیز به بیمار پرداخت کند. در این مدل بیمار باید تمام هزینه‌ها را خود پرداخت کرده و سپس صورت‌حساب بیمارستان را به سازمان بیمه‌گر ارائه نماید. با توجه به نوع بیمه تمام هزینه‌ها یا بخشی از آن‌ها به بیمار بازگردانده می‌شود.

سخن پایانی

یکی از عمل‌هایی که برای لاغر شدن انجام می‌گیرد عمل بای پس معده نام دارد. این عمل که در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انجام می‌گیرد هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت. هزینه عمل بای پس معده توسط بیمه‌ای که شخص تحت پوشش آن قرار دارد به صورت کامل یا جزئی پرداخت می‌شود. اما قبل از عمل باید شخص بیمار از سازمان بیمه مربوطه تاییدیه بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این عمل و هزینه‌های آن به وب سایت دکتر عصاره مراجعه نمایید.